AUS (Valdivia)   no.20; Resumen: S0718-72622016000200010
Revistas Electrónicas UACh
Web Sistema de Bibliotecas UACh
Formulario de Contacto Revistas Electrónicas UACh (OFF)
Revistas Electrónicas UACh - AUS (Valdivia)
 
 no.20Reconocimiento de la vulnerabilidad socio-territorial desde una construcción metodológicaMetodología para el diseño de edificios educacionales confortables y resilientes  Indice de autoresIndice de materiabúsqueda de artículos
Inicio revistalista alfabética de revistas  
-

AUS (Valdivia)
ISSN 0718-7262 versión on-line

 
  Como citar este artículo
  Agregar a favoritos
  Enviar a e-mail


Resumen

ARANGO-DIAZ, Lucas. Deslumbramiento en ambientes educativos con muro calado en fachada. AUS (Valdivia), 2016, no.20, p.62-69. ISSN 0718-7262.

Openwork walls are common in buildings located in warm weather settings. It is a relatively cheap strategy to favor natural ventilation and sun control. In spite of the benefits of including natural light in educational facilities, there are only a few studies characterizing classrooms with openwork façade walls from the point of view of visual comfort. This research is aimed at reviewing the performance, in terms of the glare likelihood and the access of natural light, in hypothetical education contexts with openwork façade walls, and located in Cali (lat. 3°26', long. -76°31' and. 995 m.a.s.l.), Colombia. To achieve this, computer simulations with the Diva for Rhino plugin were done. The evidence suggests the potential of using perforated surfaces in educational facilities in geographical locations with hot weather.

Palabras Clave: Natural light; visual comfort; glare; openwork wall.

        · resumen en español     · texto en español     · pdf en español


© 2017 • Instituto de Arquitectura y Urbanismo, Facultad de Ciencias de la Ingeniería, Universidad Austral de Chile.
Teléfono/Fax: 56 63 221943 • Casilla 567 • Campus Isla Teja S/N • Valdivia • Chile
E-mail: