AUS (Valdivia)   no.18; Resumen: S0718-72622015000200003
Revistas Electrónicas UACh
Web Sistema de Bibliotecas UACh
Formulario de Contacto Revistas Electrónicas UACh (OFF)
Revistas Electrónicas UACh - AUS (Valdivia)
 
 no.18El Taller Neolocal y la otra educación: El proceso de enseñanza-aprendizaje de la arquitectura y las ciudades del futuroRealidad aumentada aplicada a la enseñanza de la geometría descriptiva  Indice de autoresIndice de materiabúsqueda de artículos
Inicio revistalista alfabética de revistas  
-

AUS (Valdivia)
ISSN 0718-7262 versión on-line

 
  Como citar este artículo
  Agregar a favoritos
  Enviar a e-mail


Resumen

MUNOZ CADENA, Camilo. La analogía como estrategia para aprender historia de la arquitectura como un taller de diseño. AUS (Valdivia), 2015, no.18, p.12-17. ISSN 0718-7262.

Delivering a subject always involves aspects of tradition, the strongest of which is methodology. There is a natural tendency to share in it the same way it was learnt. In many cases, learning in a history of architecture subject has involved the continuous exercise of memory and the mechanical repetition of thematic contents in a strictly chronological sequence, almost totally detached from the other program's subjects, particularly from the design workshop. An important change considered was the replacement of the traditional behaviorism scheme by a constructivist methodology, building upon a greater conceptual, didactic and mostly pedagogical basis. My History of Architecture class has been a setting of permanent experiences where the thematic axis have been a constant and changes, on the other hand, have been related to the implementation of concepts and ideas.

Palabras Clave: Analogy; behaviorism; history; design.

        · resumen en español     · texto en español     · pdf en español


© 2017 • Instituto de Arquitectura y Urbanismo, Facultad de Ciencias de la Ingeniería, Universidad Austral de Chile.
Teléfono/Fax: 56 63 221943 • Casilla 567 • Campus Isla Teja S/N • Valdivia • Chile
E-mail: