AUS (Valdivia)   no.18; Resumen: S0718-72622015000200002
Revistas Electrónicas UACh
Web Sistema de Bibliotecas UACh
Formulario de Contacto Revistas Electrónicas UACh (OFF)
Revistas Electrónicas UACh - AUS (Valdivia)
 
 no.18La analogía como estrategia para aprender historia de la arquitectura como un taller de diseño  Indice de autoresIndice de materiabúsqueda de artículos
Inicio revistalista alfabética de revistas  
-

AUS (Valdivia)
ISSN 0718-7262 versión on-line

 
  Como citar este artículo
  Agregar a favoritos
  Enviar a e-mail


Resumen

HORN MORGENSTERN, Andrés, BECKER RAVEST, Alex, OLIVARES TOLEDO, Juan Carlos et al. El Taller Neolocal y la otra educación: El proceso de enseñanza-aprendizaje de la arquitectura y las ciudades del futuro. AUS (Valdivia), 2015, no.18, p.4-11. ISSN 0718-7262.

The Neolocal Workshop is focused on the teaching-learning process in architecture and introduces current citizen demands, inserts students in real and complex problems of contemporaneous sociocultural issues by valuing the world vision of human groups involved, contributes with a scope of relevant inputs in architectural and urban design, and connects environmental and sociocultural variables. Its goal is to conceive and develop a comprehensive sustainability in living thereby helping improve the quality of living in cities by means of building identity and ownership. A theoretical and methodological reflection of new architects concerning emerging issues and paradigmatic frontiers.

Palabras Clave: Cultural architecture; identity and ownership; contextual design and methodology.

        · resumen en español     · texto en español     · pdf en español


© 2017 • Instituto de Arquitectura y Urbanismo, Facultad de Ciencias de la Ingeniería, Universidad Austral de Chile.
Teléfono/Fax: 56 63 221943 • Casilla 567 • Campus Isla Teja S/N • Valdivia • Chile
E-mail: