Estud. pedagóg.  vol.42 no.3; Resumen: S0718-07052016000400011
Revistas Electrónicas UACh
Web Sistema de Bibliotecas UACh
Formulario de Contacto Revistas Electrónicas UACh (OFF)
Revistas Electrónicas UACh - Estudios pedagógicos (Valdivia)
 
vol.42 no.3Tensiones en la construcción de identidades académicas en una universidad chilenaAnálisis crítico del discurso de profesores de matemáticas y sus estudiantes: subjetividades y saberes en aulas heterogéneas  Indice de autoresIndice de materiabúsqueda de artículos
Inicio revistalista alfabética de revistas  
-

Estudios pedagógicos (Valdivia)
ISSN 0718-0705 versión on-line

 
  Como citar este artículo
  Agregar a favoritos
  Enviar a e-mail


Resumen

HORTIGUELA ALCALA, David, PEREZ PUEYO, Ángel y MORENO DONA, Alberto. ¿Cómo enseñamos a los futuros docentes?: análisis documental y contraste de percepciones entre alumnos y profesores. Estud. pedagóg., 2016, vol.42, no.3, p.207-221. ISSN 0718-0705.

In this article the categories of involvement in the evaluation, learner autonomy to work and the implementation of teaching strategies are analyzed. The study was conducted in the Primary Education Programme at the Faculty of Education in the University of Burgos, Spain. 122 students and 15 teachers of the programme participated. We used a qualitative methodology in which three data collection instruments were used: a) analysis of 20 subjects teaching guides, b) group technique to encourage conversation with students c) group discussion with teachers. Students demonstrate that learning is higher and more useful when evaluative procedures, that enable them involved in the process, are articulated. Teachers have disagreements about the training and evaluative level that the teaching approach to be used must have.

Palabras Clave: involvement in evaluation; autonomy; teaching strategies; group discussions; document analysis.

        · resumen en español     · texto en español     · pdf en español


© 2017 • Facultad de Filosofía y Humanidades, Universidad Austral de Chile
Teléfono/Fax: 56 63 2221262 • Casilla 142 • Campus Isla Teja S/N • Valdivia • Chile
E-mail: