Estud. pedagóg.  vol.42 no.3; Resumen: S0718-07052016000400004
Revistas Electrónicas UACh
Web Sistema de Bibliotecas UACh
Formulario de Contacto Revistas Electrónicas UACh (OFF)
Revistas Electrónicas UACh - Estudios pedagógicos (Valdivia)
 
vol.42 no.3Hacer docencia en tiempos digitales: Un estudio socio-pedagógico en escuelas secundarias públicas emplazadas en contextos de pobreza urbana¿Por qué elegir una escuela privada subvencionada? Sectores medios emergentes y elección de escuela en un sistema de mercado  Indice de autoresIndice de materiabúsqueda de artículos
Inicio revistalista alfabética de revistas  
-

Estudios pedagógicos (Valdivia)
ISSN 0718-0705 versión on-line

 
  Como citar este artículo
  Agregar a favoritos
  Enviar a e-mail


Resumen

CABRERA LANZO, Nati, LOPEZ LOPEZ, María y PORTILLO VIDIELLA, María. Las competencias de los graduados y su evaluación desde la perspectiva de los empleadores. Estud. pedagóg., 2016, vol.42, no.3, p.69-87. ISSN 0718-0705.

The purpose of this article is to show the employer's perspective regarding the competences required of college graduates, from different professional sectors and the contribution of evaluation systems to its development and assessment. From a qualitative methodological approach, an open questionnaire has been applied in order to gather information from employers of Primary Education, Pharmacy and Engineering on the following issues: competences that graduates should have; instruments and evaluation criteria used in their selection processes and, learning strategies and assessment systems used at the university. The results allow us contrasting perceptions offered from the three sectors investigated. Finally, we present a critical reflection that explores the complexity of the competencies approach and the need to adapt the evaluation systems to this new scenario. Suggestions to strengthen the relationship with the labor market, increasing employability and improving the quality of university education are provided.

Palabras Clave: competence-based assessment; higher education; college graduates; employers.

        · resumen en español     · texto en español     · pdf en español


© 2017 • Facultad de Filosofía y Humanidades, Universidad Austral de Chile
Teléfono/Fax: 56 63 2221262 • Casilla 142 • Campus Isla Teja S/N • Valdivia • Chile
E-mail: